IT
SLUŽBY
OUTSOURCING

Využijte potenciál IT naplno!

Starost o Vaše počítače, bezpečnost dat i zálohování nechte na nás. Co s ušetřeným časem, je jen na Vás. Zajišťujeme řízení IT služeb dle ITIL postupů ve firmách a organizacích do 100 uživatelů.

Dostupnost

Na požadavky reagujeme maximálně do 60 minut a následně řešíme dle domluvené priority. Havarijní stavy řešíme zpravidla okamžitě!

Funkčnost

Garantujeme funkčnost klíčových součástí IT prostředí. V případě výpadku či havárie obnovíme služby do původního stavu, a to v garantovaném čase.

Bezpečnost

Zabezpečíme IT prostředí, proškolíme uživatele, a to vše dle bezpečností politiky, která byla posouzena a schválena auditorem společnosti DATASYS, s.r.o.

Efektivita

IT služby řídíme dle doporučení ITIL (mezinárodní standard), a to pomocí vlastní aplikace DigiDesk, ve které máte online přístup ke všemu důležitému.

Volejte 603 773 883, piště na info@digioffice.cz a objednejte si hodinovou konzultaci zdarma.

Co jsou IT služby?
Podívejte na krátké video, nebo si přečtěte tento článek.

Co jsou to IT služby?

Správa počítačové sítě neboli řízení IT služeb

Správa počítačové sítě je pojem, který se v České republice používá spíše historicky. Počítače už dávno nejsou propojeny do jedné sítě, ale fungují odkudkoliv, uživatelé také nepracují pouze na počítačích, ale na různých mobilních zařízeních.

Důležité ale zůstává, že uživatelé ke své práci využívají IT služby. IT službami se rozumí například sdílení souborů nebo emailová komunikace a tyto služby pak může poskytovat nějaký server nebo cloud. Proto při správě IT klademe důraz na služby a hlavně na jejich dostupnost.

Místo správa počítačové sítě je tedy vhodné používat výraz „řízení IT služeb“ neboli IT service management.


Správa sítě
ITIL

ITIL - Doporučené postupy

Řízení IT služeb je poměrně složité, ale jednotlivé scénáře se opakují. Proto vznikl ITIL, což je soubor praxí prověřených konceptů a postupů, který pomáhá IT služby řídit. Obsahuje různé funkce a procesy, které si podrobněji popíšeme někdy příště.

ITIL je univerzální pro organizace všech velikostí a tím pádem i hodně komplexní. Jeho postupy je ale možné zjednodušit tak, aby vyhovovaly firmám s 5 – 100 uživateli.

Moderní správa IT tedy znamená řízení IT služeb dle ITIL postupů.

Názorná ukázka:
Řízení IT služeb (ITSM)
Dle doporučených postupů (ITIL)

  • podnik s 50 zaměstnanci
  • počítač má 35 uživatelů
  • kancelář v Praze
  • Výrobní hala v Kralupech

Definice IT služeb

Vedení firmy zmapovalo procesy, které zaměstnanci rutinně vykonávají a usoudili, že od IT očekávají následující služby:

  • přístup na internet v kanceláři i v hale
  • řešení emailové komunikace
  • sdílení souborů s možností vyhledávání
  • účetní aplikaci a nástroj na řízení zdrojů, takzvané ERP

Během konzultace s IT firmou bylo upřesněno, jaké parametry mají mít jednotlivé služby a zároveň bylo doplněno několik dalších služeb:

  • vzdálený přístup pro obchodníky
  • ověřování uživatelů

Návrh technologií

IT firma následně navrhla, jaké technologie je možno použít pro provoz těchto služeb. Vedení firmy obdrželo více možných variant řešení a srovnání mezi nimi, což jim pomohlo k tomu, aby vybrali to nejlepší řešení pro jejich podnik.

Řešení bylo zpracované na 3-5 let a byly spočítány investiční a provozní náklady. Výsledkem byla tabulka IT služeb a technologií, které jsou nutné pro chod podniku. Jsou to takzvané klíčové součásti a IT firma garantuje jejich bezpečnost a funkčnost.

Dá se tedy říci, že společnost provozuje ve svém podniku IT prostředí obsahující klíčové součásti, jejichž funkčnost je nutná k zajištění chodu podniku.

Pracnost správy klíčových součástí byla spočítána na 8 hodin měsíčně.


Co vše by pro takový podnik měla zajišťovat IT firma?

  • Garantovat dostupnost podpory při řešení havarijních stavů, například do 60 minut od nahlášení.
  • Garantovat bezpečnost a funkčnost klíčových IT součástí, pokud možno formou nějaké schválené bezpečnostní politiky.
  • Provozovat servicedesk, což je zjednodušeně řešeno nástroj na komunikaci s IT podporou a na vedení dokumentace
  • Každý rok prověřit celé IT prostředí, sejít se se zákazníkem, předat dokumentaci a naplánovat IT na příští rok.
  • Klíčové je vedení správné zálohovací strategie, plánování a testování obnovy služeb po výpadku a stanovení maximálních možných ztrát (RPO) a maximální doby obnovy (RTO).
  • Důležité je také průběžné udržování zabezpečení celého IT prostředí.
  • A také průběžný monitoring klíčových IT součástí.

Mgr. Lada
Sojková

Domov Mládeže
Praha 9
Oceňuji dlouholetou spolupráci. Profesionální rady, loajalitu ke klientovi, osobní přístup a přátelské jednání. Spokojené vedení organizace, zaměstnanci i studenti.

Ing. Václav
Šulc

Greif akustika, s.r.o.
Využíváme kompletní outsourcing IT včetně podpory uživatelů a musím říct, že za posledních 8 let spolupráce nevím o žádném větším problému. Skvěle fungující IT nám pomáhá udržet konkurenceschopnost.

Adéla
Kolářová

V Invest CZ, a.s.
Se společností Digi office spolupracujeme úspěšně již několik let. Když je potřeba, stačí zavolat nebo poslat email a pomoc máme rychle na dosah. A co je důležité, nikdy nás nenechali ve štychu!

PaedDr. Eva
Brožová

Společnost DUHA, z. ú.
Spolupráci s Digi Office oceňujeme za vstřícné jednání, výhodou je rychlé reagování a jeden dlouhodobě přidělený pracovník, který zná dobře naše služby a potřeby. Jejich doporučení nám také pomohla ušetřit některé náklady. Zapojili se do našeho dárcovského programu, jde o sociálně odpovědnou firmu.

Daniel
Frouz

iNET Solutions, s.r.o.
Digi Office nám zajišťuje už více než 6 let spolehlivý a bezporuchový provoz naší infrastruktury. Dostupnost je pro nás klíčovým parametrem a „digi“ technici to zvládají bez problému. Když se přece jen objeví problém, rychle ho vyřeší.

Radek
Holub

SLIM media, s.r.o.
Digi Office řeší zásadní problémy se sítí promptně a spolehlivě, jako by to vlastně ani tak velké problémy nebyly. Na případné otázky dostáváme vždy srozumitelnou a přátelskou odpověď.
Microsoft Partner

Certifikovaný partner

Certifikace MikroTik

Certifikovaný partner

Synology partner

Partner

Microsoft small bussines partner

Certifikovaný partner

Certifikace Eset

Certifikovaný partner

Certifikace Microsoft Technology Specialist

Certifikovaný partner

Certifikace HP

Partner

Certifikace Intel

Certifikovaný partner

Certifikovaný partner

Certifikovaný partner

Partner Tech Data

Dodavatel

Partner Alza.cz

Dodavatel

Partner DataSys

Dodavatel

Kontakt

Pracovní doba

po - pá 8:00-18:00
ostatní dle domluvy

Smluvní zákazníci mohou v případě požadavku kategorie A volat hotline číslo uvedené ve smlouvě (podmínky).

Technická podpora

podpora@digioffice.cz
+420 608 773 883
+420 222 741 841

Fakturace

Jan Beneš
benes@digioffice.cz
+420 222 741 841

Obchod, jednatel

Jaroslav Látal
latal@digioffice.cz
+420 603 773 883

Požadujete technickou podporu? Zašlete nám autorizovaný požadavek přes náš HelpDesk